<  Retour au portail Polytechnique Montréal

Regionalized climate footprints of battery electric vehicles in Europe

Christine Roxanne Hung, Steve Völler, Maxime Agez, Guillaume Majeau-Bettez et Anders Hammer Strømman

Article de revue (2021)

Document en libre accès dans PolyPublie et chez l'éditeur officiel
Afficher 3 fichiers
Cacher les fichiers
[img]
Affichage préliminaire
Libre accès au plein texte de ce document
Version officielle de l'éditeur
Conditions d'utilisation: Creative Commons: Attribution (CC BY)
Télécharger (7MB)
[img]
Affichage préliminaire
Libre accès au plein texte de ce document
Matériel supplémentaire
Conditions d'utilisation: Creative Commons: Attribution (CC BY)
Télécharger (1MB)
[img] Libre accès au plein texte de ce document
Feuille de calcul - Matériel supplémentaire
Conditions d'utilisation: Creative Commons: Attribution (CC BY)
Télécharger (55kB)
Afficher le résumé
Cacher le résumé

Abstract

The climate mitigation benefits of battery electric vehicles (BEVs) relative to internal combustion engine vehicles (ICEVs) are highly dependent on the carbon intensity of the electricity consumed during their production and use-phase. A consistent and dynamic approach to grid-mix regionalization of BEV life-cycle assessments in Europe is therefore necessary to offer accurate guidance to consumers and policy makers. To this end, we present ReDyFEV, a simple open-source software tool that can be used to calculate attributional, regionalized lifecycle climate impacts of BEVs in Europe for user-defined time periods, including near real-time. We determine the national lifecycle carbon footprints across all EU states for four BEV size segments and compare them to those of fossil-fuelled vehicles of similar sizes. Simplified sensitivity analyses investigate the effect of lifetime assumptions, electricity demand in battery production, and of relocating battery production to Europe on the carbon footprints of BEVs.

Mots clés

Battery electric vehicle (BEV); Life cycle assessment; Climate change; Electrification; Greenhouse gas emissions (GHG); Software tool

Département: Département de génie chimique
Centre de recherche: CIRAIG - Centre international de référence sur le cycle de vie des produits, procédés et services
Organismes subventionnaires: Research Council of Norway, International Life Cycle Chair (CIRAIG)
Numéro de subvention: 255199
URL de PolyPublie: https://publications.polymtl.ca/9228/
Titre de la revue: Journal of Cleaner Production (vol. 322)
Maison d'édition: Elsevier
DOI: 10.1016/j.jclepro.2021.129052
URL officielle: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.129052
Date du dépôt: 28 sept. 2021 10:45
Dernière modification: 19 nov. 2024 01:35
Citer en APA 7: Hung, C. R., Völler, S., Agez, M., Majeau-Bettez, G., & Strømman, A. H. (2021). Regionalized climate footprints of battery electric vehicles in Europe. Journal of Cleaner Production, 322, 129052. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.129052

Statistiques

Total des téléchargements à partir de PolyPublie

Téléchargements par année

Provenance des téléchargements

Dimensions

Actions réservées au personnel

Afficher document Afficher document