Ph.D. thesis (2021)
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Abstract
Heterogeneous Vehicular Network (HetVNET) is designed to provide safety and non-safety services using Dedicated Short Range Communication (DSRC) for Vehicle-to-Vehicle (V2V) and Long Term Evolution (LTE) for Vehicle-to-Infrastructure (V2I) communications. Het- VNET can provide a wide coverage range with high data rate via LTE and real-time data exchange via DSRC. Based on the literature, HetVNET may well provide various required services of the Intelligent Transportation System (ITS). However, in a dense HetVNET, enor- mous data generated by vehicles need enough available resources to be successfully delivered with low latency. Otherwise, the data received in destinations with notably delay or even it might be dropped by the network devices. This situation leads to network congestion in the network. Network congestion problem consequently affects Quality of Services (QoS) and network performance negatively.
Résumé
Le réseau hétérogène de véhicules « Heterogeneous Vehicular Network » (HetVNET) est conçu pour fournir des services de sécurité et de non-sécurité en utilisant la communication dédiée à courte portée (DSRC) pour les communications de véhicule à véhicule « Dedicated Short-Range Communication » (V2V) et l'évolution à long terme « Long Term Evolution » (LTE) pour les communications de véhicule à infrastructure « Vehicle-to-Infrastructure » (V2I). HetVNET peut fournir une large couverture avec un débit de données élevé via LTE et un échange de données en temps réel via DSRC. D'après la littérature, HetVNET peut fournir divers services nécessaires au système de transport intelligent (ITS). Toutefois, dans un réseau HetVNET dense, les énormes données générées par les véhicules doivent disposer de suffisamment de ressources pour être acheminées correctement et avec une faible latence. Dans le cas contraire, les données sont reçues à destination avec un retard important ou peuvent même être abandonnées par les dispositifs du réseau. Cette situation conduit à la congestion du réseau. Par conséquent, le problème de congestion du réseau affecte négativement la qualité des services « Quality of Services » (QoS) et les performances du réseau.
Department: | Department of Computer Engineering and Software Engineering |
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Program: | Génie informatique |
Academic/Research Directors: | Samuel Pierre and Steven Chamberland |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/9744/ |
Institution: | Polytechnique Montréal |
Date Deposited: | 21 Apr 2022 11:07 |
Last Modified: | 27 Sep 2024 07:25 |
Cite in APA 7: | Falahatraftar, F. (2021). Congestion Prediction and Avoidance Mechanisms for Heterogeneous Vehicular Networks [Ph.D. thesis, Polytechnique Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/9744/ |
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