Jean-François Bruneau
PhD thesis (2017)
|
Terms of Use: All rights reserved. Download (13MB) |
Cite this document: | Bruneau, J.-F. (2017). Évaluation de l'applicabilité du concept de zone à priorité piétonne au Québec (PhD thesis, École Polytechnique de Montréal). Retrieved from https://publications.polymtl.ca/2931/ |
---|
Abstract
RÉSUMÉ La zone à priorité piétonne (ZAPP) est une section de rue ou un ensemble de rues, délimitée par des panneaux indiquant l’entrée et la sortie de la zone. L’intérieur de la ZAPP s’apparente à une route nue ou un shared space, en ce sens qu’il n’y ni marques au sol, ni signalisation et bien souvent, il y a absence de trottoir et l’infrastructure est à niveau, de sorte que les piétons peuvent l’utiliser sur la pleine largeur et traverser à tout moment.----------ABSTRACT Pedestrian priority zones (PPZs) are stretches of streets with mixed traffic that have similar features to shared spaces, but unlike them, they have clear rules: absolute priority is granted to pedestrians between entrance and exit gates and posted speed is limited (7 to 20 km/h). Inside the zone, a naked street design is generally used, combining levelled surface and no sidewalks, no stop signs, no markings and no crosswalks.
![]() |
|
Department: | Département des génies civil, géologique et des mines |
---|---|
Academic/Research Directors: | Catherine Morency |
Date Deposited: | 03 Apr 2018 14:38 |
Last Modified: | 27 Jun 2019 16:47 |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/2931/ |
Statistics
Total downloads
Downloads per month in the last year
Origin of downloads