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Hicks, R., Madrid, R., Milligan, C., Pruneau, R., Kanaley, M., Dumas, Y., Lacroix, B., Desrosiers, J., & Soumis, F. (2005). Bombardier Flexjet Significantly Improves Its Fractional Aircraft Ownership Operations. Interfaces, 35(1), 49-60. Lien externe
Desaulniers, G., Desrosiers, J., Dumas, Y., Solomon, M. M., & Soumis, F. (1997). Daily aircraft routing and scheduling. Management Science, 43(6), 841-854. Lien externe
Dumas, Y., Soumis, F., & Desrosiers, J. (1990). Technical Note—Optimizing the Schedule for a Fixed Vehicle Path with Convex Inconvenience Costs. Transportation Science, 24(2), 145-152. Lien externe
Dumas, Y., Desrosiers, J., & Soumis, F. (1989). Minimisation d'une fonction convexe séparable avec contraintes de rapport entre les variables. RAIRO - Operations Research, 23(4), 305-317. Lien externe
Desrosiers, J., Dumas, Y., & Soumis, F. (1986). A Dynamic Programming Solution of the Large-Scale Single-Vehicle Dial-A-Ride Problem with Time Windows. American Journal of Mathematical and Management Sciences, 6(3-4), 301-325. Lien externe
Desrosiers, J., Dumas, Y., & Soumis, F. (juillet 1987). The Multiple Vehicle DIAL-A-RIDE Problem [Communication écrite]. 4th International Workshop on Computer-Aided Transit Scheduling of Public Transport, Hamburg, Germany. Lien externe
Desrosiers, J., Dumas, Y., Solomon, M. M., & Soumis, F. (1995). Time constrained routing and scheduling. Dans Ball, M. O. (édit.), Network routing (Vol. 8, p. 35-139). Lien externe