![]() | Up a level |
This graph maps the connections between all the collaborators of {}'s publications listed on this page.
Each link represents a collaboration on the same publication. The thickness of the link represents the number of collaborations.
Use the mouse wheel or scroll gestures to zoom into the graph.
You can click on the nodes and links to highlight them and move the nodes by dragging them.
Hold down the "Ctrl" key or the "⌘" key while clicking on the nodes to open the list of this person's publications.
A word cloud is a visual representation of the most frequently used words in a text or a set of texts. The words appear in different sizes, with the size of each word being proportional to its frequency of occurrence in the text. The more frequently a word is used, the larger it appears in the word cloud. This technique allows for a quick visualization of the most important themes and concepts in a text.
In the context of this page, the word cloud was generated from the publications of the author {}. The words in this cloud come from the titles, abstracts, and keywords of the author's articles and research papers. By analyzing this word cloud, you can get an overview of the most recurring and significant topics and research areas in the author's work.
The word cloud is a useful tool for identifying trends and main themes in a corpus of texts, thus facilitating the understanding and analysis of content in a visual and intuitive way.
Boudreault, Y., Carré, C., Farand, P., Forest, L., Lafleur, P., & Ross, A. (2017). Différentes méthodes d'apprentissage actif pour une diversité d'apprenants. Proceedings of the Canadian Engineering Education Association (CEEA), 5 pages. Available
Boudreault, Y., Desmarais, M. C., & Gagnon, M. (2007, June). Designing a learning environment for the freshman of computer engineering and software engineering programs [Paper]. 114th ASEE Conference & Exhibition, Honolulu, Hawaii, USA. Unavailable
Boudreault, Y. Environnement favorisant l'apprentissage des concepts fondamentaux de la programmation [Paper]. 4e Colloque annuel de DIVA, Montréal, Québec. Unavailable
Boudreault, Y., & Prégent, R. Projet intégrateur pluridisciplinaire exploitant la robotique pour les étudiants de première année en génie informatique et en génie logiciel [Paper]. 8e Colloque francophone de robotique pédagogique, La Ferté-Bernard, France. Unavailable
Boudreault, Y. Apprentissage de la programmation à l'aide d'un montage électronique robotisé [Paper]. 7e Colloque international de robotique pédagogique, Montréal, Québec. Unavailable
Boudreault, Y. Dispositifs et interventions contribuant à créer de bonnes conditions d'apprentissage pour une clientèle étudiante hétérogène [Paper]. 20e Congrès de l'association internationale de pédagogie universitaire, Montréal, Québec. Unavailable
Boudreault, Y., & Roy, R. L'infromatique mobile et l'utilisation de l'ordinateur portatif dans l'enseignement du génie [Paper]. 12e Colloque La formation des enseignants au regard de la recherche, Lisbonne. Unavailable
Boudreault, Y., & Guerfali, W. (2001). C et un peu + : résolution de problèmes et programmation en C++. (2nd ed.). External link
Boudreault, Y., & Guerfali, W. (1996). C et un peu + : programmation et résolution de problèmes. Unavailable
Boudreault, Y. Comparaison entre le langage Turbo Pascal et le langage C utilisés pour l'apprentissage de la programmation dans un premier cours d'informatique [Paper]. 10e Congrès canadien de l'éducation en ingénierie, Université Queen. Unavailable
Boudreault, Y., & Bernard, J.-C. (1994). Turbo Pascal : programmation et résolution de problèmes. Unavailable
Cloutier, G., Savard, P., & Boudreault, Y. (2011, June). Towards a scale and tool for the appraisal of CEAB attributes - Progress report on a field test [Paper]. 2nd Annual CEEA Conference, Memorial University St. John's, Newfoundland (6 pages). Published in Proceedings of the ... CEEA Conference. External link
Kozanitis, A., Farand, P., & Boudreault, Y. (2022). Polyfolio : un outil numérique pour le suivi, l'évaluation et la présentation des compétences de l'ingénieur en formation à Polytechnique Montréal. Médiations & Médiatisations, 9, 132-147. External link
Lafleur, P., Boudreault, Y., & Prégent, R. (2008, June). Meeting the challenge of reviewing eleven engineering programs [Paper]. ASEE Annual Conference and Exposition, Pittsburgh, PA, United states. External link
Olmos, K., Pierre, S., & Boudreault, Y. (2003). Traffic simulation in urban cellular networks of Manhattan type. Computers and Electrical Engineering, 29(3), 435-461. External link
Olmos, K., Pierre, S., & Boudreault, Y. (2000, March). A traffic simulator for urban mobile networks [Paper]. Canadian Conference on Electrical and Computer Engineering (CCECE 2000), Halifax, NS, Canada. External link