Master's thesis (2019)
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Abstract
Seismic design of bridge abutments must appropriately consider soil-structure interaction. The simplified methods proposed in the Canadian Bridge Code CSA-S6 are applicable to walls of up 6 m high for moderately active seismic regions. Typical abutments are often more than 6 m high due to site requirements or for protection against freezing whereas design peak ground acceleration areas such as Charlevoix exceeds 1g, two conditions outside the applicability of pseudo-static methods for the seismic design of abutments and walls.
Résumé
La conception sismique des culées de ponts doit considérer de manière appropriée l'interaction sol-structure. Les méthodes pseudo-statiques proposées par le code Canadien des Ponts CSA-S6 sont applicables uniquement pour les murs ayant une hauteur inférieure à 6 m et qui sont situés dans les régions à accélérations sismiques modérées. Les culées typiques ont souvent des hauteurs supérieures à 6 m, pour des conditions propres au site mais aussi dans certaines situations pour assurer une protection adéquate contre le gel.Department: | Department of Civil, Geological and Mining Engineering |
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Program: | Génies civil, géologique et des mines |
Academic/Research Directors: |
Bruno Massicotte |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/3810/ |
Institution: | Polytechnique Montréal |
Date Deposited: | 12 Jun 2019 08:10 |
Last Modified: | 13 Jan 2023 08:05 |
Cite in APA 7: | Tchatat Ntapkam, B. (2019). Modélisation de l'interaction sol-structure pour la conception des culées de ponts dans les régions à forte sismicité [Master's thesis, Polytechnique Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/3810/ |
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