Master's thesis (2021)
Open Access document in PolyPublie |
|
Open Access to the full text of this document Terms of Use: All rights reserved Download (3MB) |
Abstract
Pedestrians are vulnerable roadway users who are particularly prone to serious road injuries and fatalities when involved in vehicle crashes. In North America and across the world, pedestrian safety at urban signalized intersections is still a major issue. The objective of this research is to examine factors that influence pedestrian behaviour at intersection with respect to safety. In particular, these measures are examined: Pedestrian distractions, head movement, and risky crossing behavior. Pedestrian safety depends on various design elements, but also on pedestrian behavior when crossing intersection. Those crossing behaviors are in turn influenced by individual characteristics, intersection characteristics, and built environment. Intersections are a critical part of roadway design since pedestrians are exposed to different and potentially dangerous activities due to how an intersection is designed. Furthermore, several built environment factors, such as population density, land use type, and number of bus stops, have a strong relationship with pedestrian behaviors.
Résumé
Les piétons sont des usagers de la route vulnérables qui sont particulièrement sujets aux blessures graves et aux décès lorsqu'ils sont impliqués dans des accidents avec des véhicules. La sécurité routière pour les piétons au niveau des intersections continue d'être un enjeu important en Amérique du Nord et dans le monde entier. L'objectif de cette recherche est d'examiner les facteurs qui influencent le comportement de traversée des piétons aux intersections. Nous examinerons en particulier les distractions des piétons, les mouvements de tête et les comportements de traversées à risque, C'est-à-dire selon le respect des feux de circulation. La sécurité des piétons dépend de divers éléments de conception, mais aussi du comportement des piétons lors de la traversée d'une intersection. Ces comportements de croisement sont à leur tour influencés par les caractéristiques individuelles, la conception des intersections et l'environnement bâti entourant l'intersection. Les intersections sont une partie importante de la conception des routes car les piétons y sont exposés à diverses activités potentiellement dangereuses en lien avec la façon dont l'intersection est conçue. De plus, plusieurs facteurs de l'environnement bâti, tels que la densité de population, le type d'utilisation du sol et le nombre d'arrêts d'autobus, ont une forte relation avec les comportements des piétons.
Department: | Department of Civil, Geological and Mining Engineering |
---|---|
Program: | Génie civil |
Academic/Research Directors: | Owen Waygood and Marie-Soleil Cloutier |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/9169/ |
Institution: | Polytechnique Montréal |
Date Deposited: | 11 Nov 2021 08:01 |
Last Modified: | 02 Oct 2024 14:22 |
Cite in APA 7: | Miladi, M. (2021). Analysing Pedestrian Safety Behavior at Urban Signalized Intersections [Master's thesis, Polytechnique Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/9169/ |
---|---|
Statistics
Total downloads
Downloads per month in the last year
Origin of downloads