Master's thesis (2018)
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Abstract
Nowadays, several demography changes are affecting most of the cities in the world. As an example, the population is getting older and the rate of growth appears to have come to a standstill. Also, household size diminishes due to several socio-economic changes. These trends inevitably go along with mobility behaviour adjustments. It is thus relevant to question the actual transport demand planification. In the Québec province, in Canada, it is uniquely based on individual characteristics and does not take into account the household characteristics.
Résumé
De nos jours, de nombreux changements démographiques affectent la plupart des grandes villes du globe. Par exemple, les changements générationnels impliquent une population stagnante et vieillissante, alors que la taille des ménages diminue grandement, conséquence de nombreux bouleversements socio-économiques. Ces tendances s'accompagnent inévitablement de modifications dans les comportements de mobilité des personnes. En ce sens, il est pertinent de s'interroger sur la manière de planifier la demande en transport. Dans la province de Québec, au Canada, celle-ci se base uniquement sur les caractéristiques individuelles des personnes.
Department: | Department of Civil, Geological and Mining Engineering |
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Program: | Génie civil |
Academic/Research Directors: |
Catherine Morency |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/3192/ |
Institution: | École Polytechnique de Montréal |
Date Deposited: | 17 Oct 2018 11:09 |
Last Modified: | 28 Sep 2024 09:14 |
Cite in APA 7: | Fabre, L. (2018). Développement d'une typologie de ménages pour enrichir la prévision de la demande de transport [Master's thesis, École Polytechnique de Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/3192/ |
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