Master's thesis (2017)
|
Open Access to the full text of this document Terms of Use: All rights reserved Download (7MB) |
Abstract
Urban densification is the cause of a growing need to understand the travel behaviours of people living in cities. Prediction and management of automobile traffic are well-developed fields, moreso than those same fields about pedestrians. More and more, cities are reorienting their develpment objectives to gear them towards pedestrians or cyclists at the expense of cars. This has lead to the creation of numerous pedestrian-only zones, that have become important commercial and cultural centers of city development. This document relates the analysis of a new technology that allows data collection of these areas, and the results will benefit the development of existing and new pedestrian-only areas.
Résumé
La densification des villes est la cause d'un besoin grandissant de comprendre les déplacements des gens qui y habitent. La prédiction et la gestion de la circulation automobile sont des domaines bien développés, plus que ces mêmes domaines au sujet des piétons. De plus en plus, les villes réorientent leurs objectifs de développement vers les piétons, ou les cyclistes au détriment des automobilistes. Cela mène à la création de zones réservées aux piétons, qui deviennent de plus en plus des centres commerciaux et culturels importants au développement de la ville. Ce texte porte sur l'analyse d'une nouvelle technologie qui permet de faire la collecte de données de telles zones, et des résultats qui serviront à l'amélioration de zones piétonnes existantes et à la conception de nouvelles.
Department: | Department of Civil, Geological and Mining Engineering |
---|---|
Program: | Génie civil |
Academic/Research Directors: |
Pierre Léger |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/2735/ |
Institution: | École Polytechnique de Montréal |
Date Deposited: | 16 Nov 2017 14:44 |
Last Modified: | 27 Sep 2024 11:02 |
Cite in APA 7: | Beaulieu, A. (2017). Emploi d'un réseau de détecteurs Wi-Fi pour l'étude et la modélisation du comportement de piétons [Master's thesis, École Polytechnique de Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/2735/ |
---|---|
Statistics
Total downloads
Downloads per month in the last year
Origin of downloads