Master's thesis (2016)
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Abstract
Empty container repositioning is one of the longstanding and ongoing issues in the containerized maritime trade. Although it is a non-revenue and costly operation, it is an important part of an overall efficient global transportation system, which balances demand and supply of empty containers between regions. Normally empty containers are repositioned at two levels: global level and regional level. In addition, the Physical Internet (IP) is a new proposal of organization in the handling and transportation areas. In this new concept, physical objects are encapsulated in containers called π-containers. An important aspect that should be considered in the IP network logistics is the management of return of these reusable containers. The objective of this research is to propose an organization of container returns management and examine how it can be applied to π-containers. To accomplish this object, the literature is studied to determine the impact of the research, the conditions of decision, the advantages and disadvantages of each strategy and to identify the list of successes and best practices in reverse logistics network. Then, different scenarios are presented and simulated. Finally, the results and discussions are presented to provide a return organization. The research finishes with the recommendation for the future researches. Keywords: Physical Internet, Reverse Logistics, Maritime containers, Management, Returns
Résumé
Le repositionnement des conteneurs vides est un sujet important dans le commerce de conteneurisation maritime. Même s'il est une opération sans revenu et coûteuse, il est une partie importante d'un système global de transport efficace qui équilibre la demande et l'offre de conteneurs vides entre les régions. En principe, les contenants vides sont repositionnés à deux niveaux : niveau global et niveau régional. De plus, une nouvelle proposition d'organisation dans les domaines de la manutention et du transport est l'Internet Physique (IP). Dans ce nouveau concept, des objets physiques sont encapsulés dans des conteneurs appelés π-conteneurs. Un des aspects importants qui devraient être considérés dans le réseau logistique de l'IP est la gestion des retours de ces conteneurs réutilisables. L'objectif de cette recherche est de proposer une organisation de la gestion des retours des conteneurs maritimes et d'examiner comment elle peut être appliquée à des π-conteneurs. Pour accomplir cet objectif, la littérature est analysée pour déterminer l'impact de la recherche, les conditions de décision, les avantages et les inconvénients de chaque stratégie et identifier les meilleures pratiques dans le réseau de logistique inverse. Ensuite, différents scénarios sont présentés et simulés. Enfin, les résultats et la discussion sont présentés pour proposer une organisation de retour. La recherche finit par une recommandation pour des travaux futurs. Mots Clés : Internet Physique, Logistique inverse, Conteneurs maritimes, Gestion, Retours
Department: | Department of Mathematics and Industrial Engineering |
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Program: | Maîtrise recherche en génie industriel |
Academic/Research Directors: |
Diane Riopel |
PolyPublie URL: | https://publications.polymtl.ca/2102/ |
Institution: | École Polytechnique de Montréal |
Date Deposited: | 13 Jul 2016 09:40 |
Last Modified: | 25 Sep 2024 18:10 |
Cite in APA 7: | Alijani, S. (2016). Stratégie de gestion des retours des conteneurs maritimes de l'Internet physique [Master's thesis, École Polytechnique de Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/2102/ |
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