<  Back to the Polytechnique Montréal portal

The relationship between built environment characteristics and parents' perceptions of children's traffic safety for active travel

Yasser Amiour

Master's thesis (2021)

Open Access document in PolyPublie
[img]
Preview
Open Access to the full text of this document
Terms of Use: All rights reserved
Download (2MB)
Show abstract
Hide abstract

Abstract

Introduction: Active and independent travel has numerous benefits for children's health and wellbeing. However, safety is a prerequisite for children's active (school) travel. The built environment affects both objective traffic safety and parents' perception of safety. However, the relationship between the built environment and both objective and subjective/perceived traffic safety has not been well clarified. It is important to determine which built environment characteristics can influence the objective traffic safety and the parents' perceptions of children's traffic safety to go to school. This study examines first the link between objective and perceived traffic safety, and then the influence of built environment characteristics on the parental safety perception for children travel to school. Methods: This research is based on two key methods. First, literature related to the built environment, traffic, and objective and perceived/subjective traffic safety was systematically reviewed. Then, a study was conducted with 546 participants in and around Arnhem, the Netherlands to examine the relationship between built environment characteristics and parents' perceptions of children's traffic safety on the trip to school.

Résumé

Introduction: Les déplacements actifs et indépendants présentent de nombreux avantages pour la santé et le bien-être des enfants. Cependant, la sécurité est une condition préalable aux déplacements actifs (scolaires) des enfants. L'environnement bâti affecte à la fois la sécurité routière objective (collisions impliquant des enfants) et la sécurité routière subjective/ perçue (la perception de la sécurité routière par les parents). Cependant, la relation entre l'environnement bâti et la sécurité routière objective et subjective/perçue n'a pas été bien clarifiée. Il est important de déterminer quelles caractéristiques de l'environnement bâti peuvent influencer la sécurité routière objective et la perception de la sécurité routière des parents pour augmenter les déplacements actifs des enfants. Cette étude examine d'abord la relation entre la sécurité routière objective et subjective/ perçue, puis l'influence des caractéristiques de l'environnement bâti sur la perception de la sécurité routière des parents pour les déplacements actifs des enfants vers l'écoles. Méthodes: Cette étude est basée principalement sur deux méthodes pour éteindre les objectifs tracés. D'abord, la littérature relative à l'influence de l'environnement bâti, le trafic sur la sécurité routière objective et perçue/subjective a été systématiquement examinée. Ensuite, une étude a été menée auprès de 546 participants à la ville d'Arnhem, aux Pays-Bas, pour examiner la relation entre les caractéristiques de l'environnement bâti et la perception parentale de la sécurité routière pour les déplacements des enfants vers l'écoles.

Department: Department of Civil, Geological and Mining Engineering
Program: Génie civil
Academic/Research Directors: Owen Waygood and Paula Van Den Berg
PolyPublie URL: https://publications.polymtl.ca/10002/
Institution: Polytechnique Montréal
Date Deposited: 27 Apr 2022 08:47
Last Modified: 27 Sep 2024 18:00
Cite in APA 7: Amiour, Y. (2021). The relationship between built environment characteristics and parents' perceptions of children's traffic safety for active travel [Master's thesis, Polytechnique Montréal]. PolyPublie. https://publications.polymtl.ca/10002/

Statistics

Total downloads

Downloads per month in the last year

Origin of downloads

Repository Staff Only

View Item View Item