Foutse Khomh, Yann-Gaël Guéhéneuc et Giuliano Antoniol
Rapport technique (2009)
|
Libre accès au plein texte de ce document Version officielle de l'éditeur Conditions d'utilisation: Tous droits réservés Télécharger (761kB) |
Abstract
This work presents a descriptive and analytic study of classes playing zero, one, or two roles in six different design patterns (and combinations thereof ). First, we answer three research questions showing that (1) playing roles in design patterns is not a all-or-nothing characteristic of classes and that there are significant differences among the (2) internal and (3) external characteristics of classes playing zero, one, or two roles. Second, we revisit a previous work on design patterns and changeability and show that its results were, in a great part, due to classes playing two roles. Third, we exemplify the use of the study results to provide a ranking of the occurrences of the design patterns identified in a program. The ranking allows developers to balance precision and recall as they see fit.
Sujet(s): |
2700 Technologie de l'information > 2705 Logiciels et développement 2700 Technologie de l'information > 2706 Génie logiciel |
---|---|
Département: | Département de génie informatique et génie logiciel |
Organismes subventionnaires: | Égide Lavoisier, CRSNG/NSERC, Fondation canadienne pour l'innovation |
URL de PolyPublie: | https://publications.polymtl.ca/2643/ |
Numéro du rapport: | EPM-RT-2009-03 |
Date du dépôt: | 06 oct. 2017 13:41 |
Dernière modification: | 27 sept. 2024 11:03 |
Citer en APA 7: | Khomh, F., Guéhéneuc, Y.-G., & Antoniol, G. (2009). Playing roles in design patterns: an empirical descriptive and analytic study. (Rapport technique n° EPM-RT-2009-03). https://publications.polymtl.ca/2643/ |
---|---|
Statistiques
Total des téléchargements à partir de PolyPublie
Téléchargements par année

Provenance des téléchargements
